Frivilligcentralerna

Trender kommer och går, men en del består. Den ständiga utmaningen inom marknadsföring är att vara i framkant av denna kapplöpning. Vad är det nästa heta inom digital marknadsföring och hur når man ut till sina målgrupper? En del områden och metoder är säkra sätt att gå till väga.

Företagsfilmer

Rörlig bild är ett relativt nytt sätt att marknadsföra sig på. Det har dessutom vuxit explosionsartat. Med nyare och bättre teknik har detta blivit ett billigt sätt att skapa engagerande innehåll som konsumenter lätt tar till sig och håller dem engagerande. Att läsa tar biologiskt sett mer energi från kroppen än att se en video. Konsumenter kommer alltså föredra att få ditt meddelande i en rörlig form med en röst som berättar allt det viktiga. Med hjälp av bilder kommer även din kund mer sannolikt minnas vem du är, då bilder hjälper till att komma minnas budskap. Dessutom stärker inkluderade videos på din hemsida din SEO.

Appar

Beroende på hur stort företag du har kan en app vara ett intressant sätt att nå ut. Kan vara kostsamt, men allt fler producenter av plattformar och skärmar inkluderar app-verktyg.

Mobil

Mobil användning har gått om desktop. Mobilt ska helt enkelt funka bättre än annat format. Finns din närvaro bra mobilt, har du en stor skara som föredrar dig framför andra utan.

Content

Skrivet innehåll ökar ständigt i behov. Det spelar ingen roll vilken bransch du är verksam inom eller vad för produkter du har. Den som har bäst innehåll på sin hemsida vinner SEO. Du når helt enkelt igenom all annan information som publiceras. Du kan utgå ifrån att den du vill kommunicera med är trött på reklam. Med genuint innehåll som är välskrivet och trovärdigt kan du nå fram till din målgrupp med hjälpsam information eller läsvärda nyheter.

Annonsering

När det gäller annonsering skall man välja plattform med omsorg. Annonserna skall som regel inte störa besökarna på nätet. Självklart skall de även helst träffa mitt i prick av vad användaren behöver, och kanske till och med letar efter. Insamlad information från användarna hjälper långt här, men utan dessa kriterier så kan till och med din verksamhet istället få negativa associationer. Annonsera rätt dock, och bli framgångsrik!

Beroende på vad du har för strategi för din marknadsföring på nätet, bör du även välja kanal och metod därefter. För att få en sammanhängande och framgångsrik strategi, vänd dig till en professionell aktör som kan få ihop pusslet åt dig.