Hur artikelmarknadsföring kan hjälpa ditt företag

När du har färdigställt din artikel och samlat all information du behöver kan du börja skicka in den till artikelkataloger. Det finns hundratals webbplatser att välja mellan, men se till att skicka in artiklar av hög kvalitet till en webbplats inom din nisch. Dessutom måste du se till att inkludera en länk tillbaka till din webbplats.

Vänta sedan på att dina artiklar publiceras. När de gör det ska du se till att placera en do-follow-länk till din webbplats.

Tänk på ämnen som är relevanta för din produkt eller tjänst. Tänk på vad dina kunder vill ha och skriv artiklar som svarar på deras behov. När människor klickar på dina länkar är de intresserade av att lära sig mer. Då är de mer benägna att köpa från dig. Förutom att locka till sig inkommande länkar bidrar artiklar också till att öka rankningen.

Genom att ta upp de mest populära sökningarna kan artiklar hjälpa ditt företag att få värdefulla inkommande länkar och öka din ranking. Även om du kanske inte kan tillfredsställa dina läsare med en artikel på 400 ord kommer dina kunder ändå att vara intresserade av att läsa mer av ditt innehåll.

Ett annat exempel på en webbplats som använder artiklar i sina marknadsföringsinsatser är Crutchfield. Elektronikåterförsäljaren använder sig av artiklar på hela sin webbplats för att informera sina konsumenter. Du kan använda artiklar på produktsidor samt i kategorier, som till exempel hemmabio. Se till att använda catchy och informativa titlar som fångar publikens uppmärksamhet. När ditt innehåll är klart är nästa steg att marknadsföra det. När du väl är klar med att marknadsföra dina artiklar kommer du att bli förvånad över resultaten.

En livskraftig produkt för social marknadsföring

En produkt för social marknadsföring behöver inte nödvändigtvis vara fysisk till sin natur. Det kan vara en tjänst, en praxis eller en idé, men den måste uppfattas av konsumenterna som en lösning på ett verkligt problem. Konsumentundersökningar är viktiga för att skapa en livskraftig produkt. Förutom att fastställa konsumenternas behov måste social marknadsförare också utvärdera effektiviteten i sina program. Det är inte ovanligt att ett program för social marknadsföring är ett samarbete som omfattar många personers insatser.

Prissättning är en integrerad del av kommersiell marknadsföring, men inom social marknadsföring försöker marknadsföraren minska de hinder som begränsar tillgängligheten till en produkt. Bland dessa hinder finns personlig förlägenhet och rädsla. Priserna på produkter för social marknadsföring är å andra sidan ofta minimala. En framgångsrik kampanj för social marknadsföring kommer därför att ha en catchy slogan eller tagline som kommunicerar produktens värde och beteende. Budskapet måste vara tillräckligt enkelt för att konsumenten ska kunna förstå och genomföra det.

Det första steget för att skapa social förändring är att identifiera en målgrupp. Med hjälp av forskning kan marknadsförare fastställa sin målgrupps vanor, önskemål och strider. Om man vet vilka rökare som är mest benägna att sluta röka blir det lättare att rikta sig till dem med en effektiv social marknadsföringskampanj.

Men förutom rätt budskap bör kampanjen för social marknadsföring också vara relevant för målgruppens intressen. Den kan till exempel rikta sig till män, kvinnor och barn. Klicka här för att komma vidare till relevant innehåll.